Heb je nog vragen?
Contacteer ons. We helpen je graag verder.
De Nationale Veiligheidsraad heeft de maatregelen tegen het coronavirus verlengd tot en met 19 april 2020. Dit betekent dat ook WoninGent haar aangepaste dienstverlening verlengt.
Door de uitzonderlijke situatie werken wij momenteel met veel minder medewerkers op kantoor dan gewoonlijk. We vragen aan alle bewoners en kandidaten die digitaal kunnen werken om ons te mailen of om je vraag te stellen via de invulformulieren op onze website. Zo zijn we beter bereikbaar per telefoon voor de bewoners voor wie dit echt nodig is.
Van 14 maart tot en met 19 april zijn onze balies gesloten. Je kan nog altijd bij onze verhuurdienst terecht, maar dan via e-mail of telefoon:
We ontvangen geen bezoekers meer. Dit betekent dat we alleen dringende en noodzakelijke sleuteloverdrachten nog doen en dat we de contractbesprekingen stopzetten.
Is een bezoek uitzonderlijk nodig om sleutels of documenten te overhandigen? Dan gebeurt dit via een sluissysteem. We vragen alle bezoekers om hun handen te wassen of te ontsmetten en om 1,5 meter afstand houden van onze medewerkers. Onze medewerkers bepalen per geval of het om een noodzakelijk en dringend bezoek gaat of niet.
Wat zijn dringende herstellingen:
Moet er dringend een herstelling gebeuren?
Een herstelling aanvragen die niet dringend is, kan je doen:
We zullen de herstellingsaanvraag behandelen, maar we voeren de herstelling momenteel niet uit. We vragen om niet te bellen voor herstellingen die niet dringend zijn en die alleen via de website of via e-mail aan te vragen. Zo kunnen we bewoners met dringende problemen beter helpen.
Momenteel kunnen wij alleen nog dringende ongediertebestrijding doen, bijvoorbeeld bij bedwantsen of kakkerlakken. Het is dus belangrijk dat alle bewoners helpen om geen ongedierte in hun woning te krijgen:
Is er toch ongedierte in je woning? Wacht dan niet en start direct zelf met de bestrijding. Voedingswinkels en winkels voor dierenvoeding zijn nog open. Daar kan je ook nu heel wat producten kopen om ongedierte te bestrijden.
Heb je kakkerlakken of bedwantsen in je woning? Meld ons dit direct via beheer@woningent.be of via het invulformulier op onze website.
Onze sociale dienst doet geen huisbezoeken meer. Maar je kan je wijkmonitor nog altijd bereiken:
We organiseren ook tijdelijk geen bijeenkomsten of infomomenten meer. Waren er bijeenkomsten of infomomenten gepland tussen 14 maart en 3 april? Dan gaan die niet langer door.
We stellen alle plaatsbeschrijving en contractbespreking uit. We doen alleen nog ingaande plaatsbeschrijvingen in hoogdringende sociale omstandigheden.
Had je tussen vandaag en 5 april een plaatsbeschrijving of contractbespreking met onze medewerkers? Dan bellen we je op om dit te bespreken.
De gemeenschappelijke delen poetsen kan alleen nog als daar geen bewoners aanwezig zijn. Onze mogelijke werkuren zijn dus beperkt en we concentreren ons vooral op de hoogbouw en de inkomhallen.
We vragen aan iedereen om ondertussen mee te helpen om de gemeenschappelijke delen proper te houden:
We blijven de afvalcontainers buitenzetten zolang Ivago zijn ophaalrondes verderzet.
De containerparken zijn gesloten. Grofvuil en sluikstort kunnen dus niet worden afgevoerd. Was er een grofvuilophaling gepland voor jouw gebouw? Dan gaat die niet langer door.
In de mate van het mogelijke verwerken wij deze types van afval met eigen middelen, maar op dit moment werken wij met een minimum aantal personen, dus moeten we prioriteiten stellen.
Als je dit kan, dan vragen we om zoveel mogelijk digitaal te werken: door te mailen of de invulformulieren op deze website te gebruiken.
We vragen aan alle bewoners om deze veiligheidsvoorschriften op te volgen bij contact met elkaar en onze medewerkers:
Want samen zorgen we voor elkaars gezondheid.
Contacteer ons. We helpen je graag verder.