Strengere coronamaatregelen woonsector: wij passen onze dienstverlening aan

Kandidaat-huurders
Bewoners

Momenteel is code rood van kracht voor de woonsector. Dit betekent dat wij onze diensteverlening aanpassen.
 

Alleen dringende herstellingen en onderhoud

We doen alleen nog dringende herstellingen en onderhoud. Gewone herstellingen voeren we tijdelijk niet uit. We werken wel nog op onze werven en in leegstaande appartementen. 

Wat zijn dringende herstellingen:

  • Gasreuk in het gebouw.
  • Wateroverlast. Er zijn grote waterlekken in het gebouw.
  • Problemen met de verwarming. 
  • Problemen met de watertoevoer. 
  • Problemen met de elektriciteit.
  • Gevaarlijke situaties zoals panelen of balustrades die los zitten, losse stenen die dreigen te vallen …
  • Verstoppingen.
  • Herstellen van automatische poorten.
  • Herstellen van defecte liften.
  • Controle na CO-alarm.
  • Vervangen CO-melder of rookmelder.
  • Herstellen van vorstschade.
  • Herstellen van opvoerpompen.
  • Brandmeldcentrales die in alarm zijn gegaan.
  • Problemen met sloten van de algemene inkomdeur, (fietsen)bergingen en kelders.
  • Vervangen van gebroken ruiten in de algemene delen.

 
Moet er dringend een herstelling gebeuren? 

  • Dan kan je bellen naar het nummer 09 235 99 55.
     

 Een herstelling aanvragen die niet dringend is, kan je doen:

We zullen je aanvraag voor een herstelling die niet dringend is behandelen, maar we voeren de herstelling momenteel niet uit. 


Veiligheidsmaatregelen bij herstellingen en onderhoud in je woning:

  • Informeer ons op voorhand als er iemand in je gezin ziek wordt. We maken dan een nieuwe afspraak op een later moment. 
  • Blijf niet met onze werkmannen in dezelfde ruimte. Ga naar een andere kamer, zodat onze werkmannen veilig kunnen werken. Hou ook de doorgang vrij naar de ruimte waar we aan het werk zijn. 
  • Is het niet mogelijk om naar een andere kamer te gaan? Hou dan minimum 1,5 meter afstand van onze werkmannen en doe een mondmasker aan
  • Zet de ramen open van de ruimte waarin onze werkmannen zullen werken. Zo kan de ruimte voldoende verluchten.
  • Onze werkmannen hebben ontsmettende handgel, maar het zou fijn zijn als zij hun handen kunnen wassen als ze je dit vragen. 

 

Balies verhuurdienst alleen voor essentiële zaken open op afspraak 

De balies van onze verhuurdienst in de Kikvorsstraat 113 zijn alleen open op afspraak voor volgende zaken:

  • Inschrijvingen die we niet vanop afstand kunnen doen. 
  • Ondertekening van je huurcontract.
  • Ophalen en afgeven van sleutels voor bezichtigingen van een woning.

Belangrijk: De balie is alleen open op afspraak. Het heeft dus geen zin om langs te komen als je geen afspraak hebt, ook niet om een afspraak te maken. Onze medewerkers bekijken of het nodig is dat je langskomt. Veel zaken kunnen we op afstand regelen, zodat je je niet hoeft te verplaatsen. 

Voor al je andere vragen kan je onze verhuurdienst nog altijd bereiken via e-mail of telefoon. Je vraagt ook een afspraak aan via e-mail of telefoon: 

Veiligheidsmaatregelen bij een bezoek aan onze verhuurbalie in de Kikvorsstraat:

  • Kom niet naar onze kantoren als je je ziek voelt, moet hoesten of niezen. We maken graag een nieuwe afspraak.
  • Breng je eigen pen/stylo mee om documenten te ondertekenen. 
  • Draag een mondmasker
  • Hou minimum 1,5 meter afstand van andere personen. 
  • Ontsmet je handen op alle plaatsen waar we dit vragen. Wij zorgen voor voldoende ontsmettingsgel. 

 

Zitmomenten en huisbezoeken door onze wijkmonitoren

De maandelijkse zitmomenten van onze wijkmonitoren gaan niet meer door.

Je kan je wijkmonitor contacteren:

Is er een huisbezoek nodig? Dan kan je bellen of mailen naar je wijkmonitor om dit te bespreken. Momenteel doen wij alleen dringende huisbezoeken. 
 

Veiligheidsmaatregelen bij een huisbezoek:

  • Annuleer je afspraak als je je ziek voelt, moet hoesten of niezen. We maken graag een nieuwe afspraak.
  • Hou minimum 1,5 meter afstand van onze medewerkers en doe een mondmasker aan.  
  • Zorg voor voldoende verluchting in je woning. 

 

Ingaande plaatsbeschrijvingen 

Voor de veiligheid van jezelf en onze plaatsbeschrijvers gebeuren de ingaande plaatsbeschrijvingen tijdelijk op een andere manier. Wij voeren de plaatsbeschrijving op voorhand uit. 

Daarna doen we een korte rondleiding samen met jou in je woning en het gebouw. Op dat moment regelen we ook volgende zaken:

  • de sleutels.
  • de ondertekening van de overnamedocumenten en de ingaande plaatsbeschrijving. 

Je krijgt daarna nog een maand tijd om ons eventuele gebreken door te geven die niet op de ingaande plaatsbeschrijving vermeld staan.

Veiligheidsmaatregelen tijdens ingaande plaatsbeschrijvingen

  • Er mag maar 1 iemand aanwezig zijn. Dit is de hoofdhuurder of gevolmachtigde (die in het bezit is van een geldige volmacht).
  • Draag een mondmasker en hou 1,5 meter afstand van onze plaatsbeschrijver.
  • Informeer ons op voorhand als je ziek bent. We maken dan een nieuwe afspraak op een later moment. 

 

Uitgaande plaatsbeschrijvingen 

De uitgaande plaatsbeschrijvingen gaan door onder strikte voorwaarden:

Veiligheidsmaatregelen tijdens uitgaande plaatsbeschrijvingen

  • Er mag maar 1 iemand aanwezig zijn tijdens de plaatsbeschrijving. Dit is de hoofdhuurder of gevolmachtigde (die in het bezit is van een geldige volmacht).
  • Informeer ons op voorhand als je ziek bent. We maken dan een nieuwe afspraak op een later moment. 
  • Blijf tijdens de plaatsbeschrijving niet met onze plaatsbeschrijver in dezelfde ruimte. Ga naar een andere kamer of wacht even op de gang, zodat onze plaatsbeschrijver veilig kan werken. 
  • Is het niet mogelijk om naar een andere kamer/gang te gaan? Hou dan minimum 1,5 meter afstand van onze plaatsbeschrijver en doe een mondmasker aan
  • Zet op voorhand de ramen open van de woning, zodat de woning voldoende kan verluchten. 
  • Laat binnendeuren openstaan, zodat de plaatsbeschrijvers geen deurklinken moeten aanraken.

     

Poetsen en afvalverwerking

Poetsen, ongediertebestrijding en afvalverwerking blijven we doen. 

 

We blijven zo veel mogelijk digitaal werken

Door de uitzonderlijke situatie werken wij momenteel met veel minder medewerkers op kantoor dan gewoonlijk. We vragen aan alle bewoners en kandidaten die digitaal kunnen werken om ons te mailen of om je vraag te stellen via de invulformulieren op onze website. Zo zijn we beter bereikbaar per telefoon voor de bewoners voor wie dit echt nodig is.  

 

Veiligheidsmaatregelen in onze gebouwen

We vragen aan alle bewoners en hun bezoekers om in onze gebouwen deze algemene veiligheidsvoorschriften te respecteren bij contact met elkaar en onze medewerkers:

  • Hou minimum 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Ga alleen in de lift. Een lift is een kleine ruimte. Het is geen goed idee om met mensen uit verschillende gezinnen in 1 lift te staan. Wacht beter tot de lift opnieuw vrij is. 
  • Blijf niet in de inkomhal of de gangen staan. Dit zijn smalle ruimtes, waar het voor je buren niet gemakkelijk is om 1,5 meter afstand te houden als jij er alleen of met anderen blijft staan. 
  • Blijf niet in groep rond het gebouw staan
  • Was of ontsmet je handen direct als je thuiskomt of nadat je aan deurklinken, drukknoppen van de lift, hendels van het sorteerpunt… bent geweest.
  • Hoest of nies in een papieren zakdoek of in de binnenkant van je elleboog. 
  • Gooi geen plastic handschoenen of papieren zakdoeken in de inkomhal, lift of gangen.  
  • We raden ook alle bewoners en hun bezoekers aan om een mondmasker te dragen in de gemeenschappelijke delen van onze gebouwen (inkom, gangen, lift ...)

Heb je nog vragen?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.