Maatregelen tegen het coronavirus: geleidelijke uitbreiding dienstverlening. Volg hier de meest recente info.

WoninGent start geleidelijk met het uitbreiden van onze dienstverlening. Momenteel nemen we alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat we stap voor stap opnieuw meer diensten kunnen aanbieden op een manier die veilig is voor onze medewerkers, bewoners en bezoekers. Volg hier de meest recente info.

Op dit moment blijft onze aangepaste dienstverlening van de voorbije weken doorlopen. 

Door de uitzonderlijke situatie werken wij momenteel met veel minder medewerkers op kantoor dan gewoonlijk. We vragen aan alle bewoners en kandidaten die digitaal kunnen werken om ons te mailen of om je vraag te stellen via de invulformulieren op onze website. Zo zijn we beter bereikbaar per telefoon voor de bewoners voor wie dit echt nodig is. 

Onze balies zijn gesloten en we ontvangen geen bezoekers 

Onze balies zijn momenteel nog gesloten. Je kan onze verhuurdienst bereiken via e-mail of telefoon:

We ontvangen momenteel geen bezoekers. Dit betekent dat we alleen dringende en noodzakelijke sleuteloverdrachten doen en dat we geen contractbesprekingen doen. 

Is een bezoek uitzonderlijk nodig om sleutels of documenten te overhandigen? Dan gebeurt dit via een sluissysteem. We vragen alle bezoekers om hun handen te wassen of te ontsmetten en om 1,5 meter afstand houden van onze medewerkers. Onze medewerkers bepalen per geval of het om een noodzakelijk en dringend bezoek gaat of niet.
 

We doen alleen dringende herstellingen en onderhoud

Wat zijn dringende herstellingen:

  • Gasreuk in het gebouw.
  • Wateroverlast. Er zijn grote waterlekken in het gebouw.
  • Problemen met de collectieve verwarming. Niemand (of een groot deel van de bewoners) in het gebouw heeft verwarming.
  • Problemen met de watertoevoer. Niemand (of een groot deel van de bewoners) in het gebouw heeft warm/koud water en de oorzaak ligt niet bij Farys (waterleverancier).
  • Problemen met de elektriciteit in algemene delen en de oorzaak ligt niet bij Fluvius.
  • Gevaarlijke situaties zoals panelen of balustrades die los zitten, losse stenen die dreigen te vallen …
  • Zware verstoppingen in de gemeenschappelijke leidingen. Bijvoorbeeld verstoppingen met terugvloei in de toiletten.

 
Moet er dringend een herstelling gebeuren? 

  • Dan kan je bellen naar het nummer 09 235 99 55. Hoor je een bezettoon? Probeer dan later opnieuw. Dit betekent dat onze medewerkers al in gesprek zijn. 

 
Een herstelling aanvragen die niet dringend is, kan je doen:

We zullen een niet dringende herstellingsaanvraag behandelen, maar we voeren de herstelling momenteel niet uit. We vragen om niet te bellen voor herstellingen die niet dringend zijn en die alleen via de website of via e-mail aan te vragen. Zo kunnen we bewoners met dringende problemen beter helpen. 
 

We doen alleen dringende ongediertebestrijding

Momenteel kunnen wij alleen dringende ongediertebestrijding doen, bijvoorbeeld bij bedwantsen of kakkerlakken. Het is dus belangrijk dat alle bewoners helpen om geen ongedierte in hun woning te krijgen:

  • Poets je woning regelmatig en ruim zeker elke avond alle resten van eten op. 
  • Bewaar eten voor jezelf en voor je huisdieren in stevige dozen met een deksel. 
  • Doe je afval in een vuilnisbak met deksel. 

Is er toch ongedierte in je woning? Wacht dan niet en start direct zelf met de bestrijding. Voedingswinkels en winkels voor dierenvoeding zijn nog open. Ook tuincentra en doe-het-zelfzaken mogen terug open. Daar kan je ook nu heel wat producten kopen om ongedierte te bestrijden. 

Heb je kakkerlakken of bedwantsen in je woning? Meld ons dit direct via beheer@woningent.be of via het invulformulier op onze website
 

Onze wijkmonitoren doen geen huisbezoeken 

Onze sociale dienst doet momenteel geen huisbezoeken. Maar je kan je wijkmonitor nog altijd bereiken:

 
We organiseren ook tijdelijk geen bijeenkomsten of infomomenten meer. 
 

Plaatsbeschrijvingen en contractbesprekingen gaan niet door

We doen alleen ingaande plaatsbeschrijvingen in hoogdringende sociale omstandigheden.   
 

Dienstverlening poetsen in de algemene delen 

De gemeenschappelijke delen poetsen kan alleen nog als daar geen bewoners aanwezig zijn. Onze mogelijke werkuren zijn dus beperkt en we concentreren ons vooral op de hoogbouw en de inkomhallen. 

We vragen aan iedereen om ondertussen mee te helpen om de gemeenschappelijke delen proper te houden:

  • Mors je iets in de gang of inkom: kuis het direct op.
  • Heb je afval? Laat afval niet in de gemeenschappelijke delen achter. 
     

Afvalverwerking 

We blijven de afvalcontainers buitenzetten. 

Momenteel zijn er nog geen grofvuilophalingen.
 

We werken zoveel mogelijk digitaal 

Als je dit kan, dan vragen we om zoveel mogelijk digitaal te werken: door te mailen of de invulformulieren op deze website te gebruiken. 
 

We vragen om de veiligheidsvoorschriften te volgen

We vragen aan alle bewoners om deze veiligheidsvoorschriften op te volgen bij contact met elkaar en onze medewerkers:

  • Hou 1,5 meter afstand van elkaar
  • Ga alleen in de lift. Een lift is een kleine ruimte. Het is geen goed idee om met mensen uit verschillende gezinnen in 1 lift te staan. Wacht beter tot de lift opnieuw vrij is. 
  • Blijf niet langer staan in de inkomhal en gangen dan nodig is
  • Moet je niezen of hoesten? Doe dat in een papieren zakdoek die je direct weggooit in een afsluitbare vuilnisbak. Heb je geen zakdoek? Gebruik de binnenkant van je elleboog. 
  • Gooi geen gebruikte papieren zakdoeken of plastic handschoenen in de inkomhal of lift. Doe die direct in een afgesloten vuilnisbak. 
  • Was je handen vaker. Was je handen zeker direct als je thuiskomt.
  • Kom niet aan je gezicht.

 
Want samen zorgen we voor elkaars gezondheid.

Heb je nog vragen?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.