Maatregelen tegen het coronavirus: aanpassing van onze dienstverlening

Voor WoninGent is het welzijn van onze bewoners, medewerkers en bezoekers van het grootste belang. In navolging van de federale richtlijnen over de maatregelen om het coronavirus Covid-19 te bestrijden, passen wij onze dienstverlening aan. Deze maatregelen gelden van 14 maart tot en met 3 april 2020. 


Onze balies zijn gesloten 

Van 14 maart tot en met 3 april zijn onze balies gesloten. Je kan nog altijd bij onze verhuurdienst terecht, maar dan via telefoon of e-mail:

Is het noodzakelijk dat je een medewerker in persoon spreekt, dan maken we een afspraak. Onze medewerkers beoordelen of een afspraak dringend en noodzakelijk is. We vragen om zoveel mogelijk alleen te komen naar deze afspraak. Heb je een goede reden om iemand mee te brengen? Bespreek dit dan bij het maken van de afspraak. 


We doen alleen dringende herstellingen

Wat zijn dringende herstellingen:

  • Gasreuk in het gebouw.
  • Wateroverlast. Er zijn grote waterlekken in het gebouw.
  • Problemen met de collectieve verwarming. Niemand (of een groot deel van de bewoners) in het gebouw heeft verwarming.
  • Problemen met de watertoevoer. Niemand (of een groot deel van de bewoners) in het gebouw heeft warm/koud water en de oorzaak ligt niet bij Farys (waterleverancier).
  • Problemen met de elektriciteit in algemene delen en de oorzaak ligt niet bij Fluvius.
  • Gevaarlijke situaties zoals panelen of balustrades die los zitten, losse stenen die dreigen te vallen …
  • Zware verstoppingen in de gemeenschappelijke leidingen. Bijvoorbeeld verstoppingen met terugvloei in de toiletten.

Moet er dringend een herstelling gebeuren? 

  • Bel naar 09 235 99 55


Wil je een herstelling aanvragen die niet dringend is, dan kan je dit doen:

We zullen je herstellingsaanvraag behandelen, maar we voeren de herstelling momenteel niet uit. 
 

Je wijkmonitor doet alleen dringende huisbezoeken

We doen alleen nog dringende huisbezoeken. Je wijkmonitor oordeelt of het bezoek noodzakelijk is of niet. 
Maar je kan je wijkmonitor nog altijd bereiken:

Onze sociale dienst zal tijdelijk ook geen bijeenkomsten met bewoners organiseren. Waren er bijeenkomsten of evenementen gepland tussen 14 maart en 3 april? Dan gaan die niet langer door. 


Plaatsbeschrijvingen en contractbesprekingen gaan door

Heb je een geplande plaatsbeschrijving of contractbespreking met onze medewerkers? Dan zullen die zoals gepland plaatsvinden. 


Poetsen en onderhoud in de algemene delen

We blijven de algemene delen poetsen en onderhouden. 


Volg de veiligheidsvoorschriften

We vragen aan alles bewoners om deze veiligheidsvoorschriften op te volgen bij contact met elkaar en onze medewerkers:

  • Hou afstand. De ideale regel is  1,5 meter.
  • Heb je een afspraak met een van onze medewerkers en ben je ziek? Laat ons iets weten, zodat we de afspraak kunnen verzetten. 
  • Moet je niezen, doe dat in een papieren zakdoek of, gebruik de binnenkant van je elleboog.
  • Was je handen regelmatig en grondig met water en zeep. 
  • Geef geen handen. 
  • Raak je gezicht niet aan met handen die niet gewassen zijn. 

Want samen zorgen we voor elkaars gezondheid. 
 

Heb je nog vragen?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.