Extra maatregelen WoninGent tegen het coronavirus: we passen onze dienstverlening verder aan

18 maart 2020
Bewoners
Kandidaat-huurders


De Nationale Veiligheidsraad heeft op woensdag 17 maart 2020 de maatregelen tegen het coronavirus harder gemaakt. Dit zijn uitzonderlijke tijden die vragen om uitzonderlijke maatregelen. 
Voor WoninGent is het welzijn van onze bewoners, kandidaten en medewerkers van het grootste belang. Daarom maakt ook WoninGent de maatregelen tegen het coronavirus strenger. Dit betekent dat we minder dienstverlening kunnen doen. Deze maatregelen gelden ten minste tot en met 5 april 2020.

 

Onze balies zijn gesloten en we ontvangen geen bezoekers meer

Van 14 maart tot en met 5 april zijn onze balies gesloten. Je kan nog altijd bij onze verhuurdienst terecht, maar dan via e-mail of telefoon:

We ontvangen geen bezoekers meer. Dit betekent dat we alleen dringende en noodzakelijke sleuteloverdrachten nog doen en dat we de contractbesprekingen stopzetten. 

Is een bezoek uitzonderlijk nodig om sleutels of documenten te overhandigen? Dan gebeurt dit via een sluissysteem. We vragen alle bezoekers om hun handen te wassen of te ontsmetten en om 1,5 meter afstand houden van onze medewerkers.  Onze medewerkers bepalen per geval of het om een noodzakelijk en dringend bezoek gaat of niet.
 

We doen alleen dringende herstellingen en onderhoud

Wat zijn dringende herstellingen:

  • Gasreuk in het gebouw.
  • Wateroverlast. Er zijn grote waterlekken in het gebouw.
  • Problemen met de collectieve verwarming. Niemand (of een groot deel van de bewoners) in het gebouw heeft verwarming.
  • Problemen met de watertoevoer. Niemand (of een groot deel van de bewoners) in het gebouw heeft warm/koud water en de oorzaak ligt niet bij Farys (waterleverancier).
  • Problemen met de elektriciteit in algemene delen en de oorzaak ligt niet bij Fluvius.
  • Gevaarlijke situaties zoals panelen of balustrades die los zitten, losse stenen die dreigen te vallen …
  • Zware verstoppingen in de gemeenschappelijke leidingen. Bijvoorbeeld verstoppingen met terugvloei in de toiletten.

 
Moet er dringend een herstelling gebeuren? 

  • Dan kan je bellen naar het nummer 09 235 99 55. Hoor je een bezettoon? Probeer dan later opnieuw. Dit betekent dat onze medewerkers al in gesprek zijn. 

 
Een herstelling aanvragen die niet dringend is, kan je doen:

We zullen de herstellingsaanvraag behandelen, maar we voeren de herstelling momenteel niet uit. We vragen om niet te bellen voor herstellingen die niet dringend zijn en die alleen via de website of via e-mail aan te vragen. Zo kunnen we bewoners met dringende problemen beter helpen. 
 

Onze wijkmonitoren doen geen huisbezoeken meer

Onze sociale dienst doet geen huisbezoeken meer. Maar je kan je wijkmonitor nog altijd bereiken:

 
We organiseren ook tijdelijk geen bijeenkomsten of infomomenten meer. Waren er bijeenkomsten of infomomenten gepland tussen 14 maart en 3 april? Dan gaan die niet langer door. 
 

Plaatsbeschrijvingen en contractbesprekingen gaan niet langer door

We stellen alle plaatsbeschrijving en contractbespreking uit. We doen alleen nog ingaande plaatsbeschrijvingen in hoogdringende sociale omstandigheden.  

Had je tussen vandaag en 5 april een plaatsbeschrijving of contractbespreking met onze medewerkers? Dan bellen we je op om dit te bespreken. 
 

Minimale dienstverlening poetsen in de algemene delen 

De gemeenschappelijke delen poetsen kan alleen nog als daar geen bewoners aanwezig zijn. Onze mogelijke werkuren zijn dus beperkt en we concentreren ons vooral op de hoogbouw en de inkomhallen. 

We doen tijdelijk ook geen ongediertebestrijding meer in de woningen, want onze leverancier van deze dienst is ook getroffen door deze bijzondere periode.
 

Afvalverwerking 

We blijven de afvalcontainers buitenzetten zolang Ivago zijn ophaalrondes verderzet. 

De containerparken zijn gesloten. Grofvuil en sluikstort kunnen dus niet worden afgevoerd. Was er en grofvuilophaling gepland voor jouw gebouw? Dan gaat die niet langer door.

In de mate van het mogelijke verwerken wij deze types van afval met eigen middelen, maar op dit moment werken wij met een minimum aantal personen, dus moeten we prioriteiten stellen. 
 

We werken zoveel mogelijk digitaal 

Als je dit kan, dan vragen we om zoveel mogelijk digitaal te werken: door te mailen of de invulformulieren op deze website te gebruiken. 
 

We vragen om de veiligheidsvoorschriften te volgen

We vragen aan alle bewoners om deze veiligheidsvoorschriften op te volgen bij contact met elkaar en onze medewerkers:

  • Hou afstand, minimum 1,5 meter.
  • Nies in een papieren zakdoek of, gebruik de binnenkant van de elleboog.
  • Was de handen regelmatig en grondig met water en zeep. 
  • Geef geen handen. 
  • Raak het gezicht niet aan met handen die niet gewassen zijn. 

 
Want samen zorgen we voor elkaars gezondheid.
 
 

Heb je nog vragen?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.